Probleem met automatisch uitlezen
Ik heb een probleem met automatisch uitlezen van een voertuig. Wat kan ik doen?
Automatische uitleeskastjes DigiDL
Controleer de lampjes op het kastje:
- Rode lampje
Als het rode lampje brandt, heeft de DigiDL stroom.
Brandt het rode lampje niet terwijl voertuig op contact staat?- Controleer aansluiting van de kabels.
- Als het rode lampje knippert is het kastje bezig met het uitvoeren van taken - wacht tot dit stopt voordat u verdere acties uitvoert.
- Groene lampje
Als het groene lampje brandt, heeft de DigiDL verbinding met de CAN.
Brandt het groene lampje niet?
- Wanneer deze niet brandt of knippert terwijl het voertuig op contact staat, is de CAN verbinding mislukt. Dit kan te maken hebben met de instellingen in de tachograaf. De CAN poort moet worden opengezet en Remote Download moet aanstaan. Een monteur van de werkplaats kan u hierbij helpen.
- Blauwe lampje
Als het blauwe lampje brandt, heeft de DigiDL er netwerkverbinding.
Brandt het blauwe lampje niet?- Zorg dat de antenne op het dashboard is geplaatst voor goed signaal ontvangst. Zorg dat deze niet te dichtbij andere apparatuur met radio signalen en aangesloten is op de 'GSM' aansluiting
- Staat het voertuig in een loods? Dan kan dit het signaal stagneren.
Alleen bij Track & Trace:
- Witte lampje
Als het witte lampje brandt, heeft de DigiDL GPS verbinding .
Brandt het witte lampje niet?- Staat het voertuig buiten met zicht op de open lucht en niet in een loods of tussen hoge gebouwen? Dit kan het signaal stagneren.
- Is de GPS antenne zo geplaatst dat deze zo goed mogelijk verbinding met de open lucht kan maken.

Voor een bepaald aantal wagens geld een speciale aansluiting. Heeft u een Mercedes Actros voertuig of een MAN en gaat het groene lampje niet aan? Neem dan contact met ons op.
RDU
- Trek het kastje naar voren
- Brand het lampje continu groen zonder te knipperen? Dan zal de RDU goed werken
- Knippert het lampje oranje? Dan doet zich er een probleem voor.
- Het lampje knippert een bepaald aantal keer alvorens een korte pauze te hebben. Hoe vaak het lampje knippert geeft aan wat voor probleem zich voordoet
- 1x knipperen - probleem met stroomtoevoer. Controleer kabels.
- 2x knipperen - controleer of de SIM kaart goed geplaatst is
- 3x, 4x, 5x, 6x knipperen - neem contact met ons op
- 7x knipperen, VU CAN/CAN-C probleem. De garage moet controleren of de CAN poort open is.
- 8x knipperen - de garage moet controleren of 'remote download' aan staat
- 9x, 10, 11x, knipperen - neem contact met ons op.

Komt u er (alsnog) niet uit?
Neem dan a.u.b. contact op met ons om u verder te helpen. U kunt een ticket maken, ons emailen op support@rs-roadsoft.com of bellen naar +31 20 716 3899.