Geen nieuwe data bij chauffeurs
Waarom zie ik geen nieuwe data bij mijn chauffeurs?
Ik gebruik een DigiVU of kaartlezer
- Staat het programma DigiConnect open?
- Heeft u uw DigiVU en/of kaartlezer aangesloten op uw computer?
- Heeft u internet verbinding op uw computer?

DigiConnect ziet er als volgt uit:
Als DigiConnect is opgestart verschijnt de DigiVU en/of kaartlezer in beeld. De DigiVU wordt nu automatisch uitgelezen. Als u een chauffeurspas wilt uitlezen kunt u deze nu invoeren in de kaartlezer.
Rechtsonder in beeld ziet u de bestanden die worden uitgelezen, deze bestanden worden automatisch verzonden naar Digitac Web.
Alle bestanden worden ook automatisch opgeslagen in de archiefmap. Als u de archiefmap opent verschijnen er 2 mapjes.
-
Drivers, hierin staan de C ( chauffeurs) bestanden.
-
Vehicles, hierin staan de M (voertuig) bestanden.
Als er geen bestanden meer verschijnen rechts onder in beeld zijn alle gegevens uitgelezen. Ze verschijnen nu over ongeveer 2/3 minuten in de software.
Alle bestanden staan nu in DigiTac Web en het programma DigiConnect kan nu weer afgesloten worden.
- opties
- En klik bij het tabblad archief op automatisch
- Klik vervolgens op Toepassen en dan op OK.
Dit ziet eruit als volgt:

Ik gebruik DigiDL(s) / RDU(s) voor automatisch uitlezen

Hoe controleer ik of de lampjes voor het automatisch uitlezen goed branden?
DigiDL-B(T)/E/:
- Trek het kastje naar voren
- Controleer het rode lampje
- Als deze brandt heeft het kastje stroom.
- Staat die uit, dan krijgt de DigiDL geen stroom.
- Controleer de kabels en of het voertuig op contact staat
- Als die knippert is het kastje bezig met taken uit te voeren - wacht tot dit stopt.
- Controleer het groene lampje
- Als deze brandt, heeft de DigiDL verbinding met de CAN.
- Wanneer deze niet brand of knippert terwijl de motor van het voertuig aanstaat, is de CAN verbinding niet goed. Dit kan te maken hebben met de instellingen in de tachograaf. De CAN poort op de Tachograaf moet dan worden geopend door een monteur en Remote Download moet aanstaan.
- Controleer het blauwe lampje
- Als deze brandt dan heeft het kastje verbinding met internet.
- Brand deze niet, dan is er geen communicatie.
- Check of de simkaart er goed inzit, deze kan met bijvoorbeeld een pen goed erin worden geklikt. Het chipje moet naar onder toe gericht zijn en het 'hoekje' moet naar achteren wijzen.
- Zorg ook dat de antenne goed op het raam geplaatst is uit de buurt van andere apparatuur met radio signalen en aangesloten is op de 'GSM' aansluiting
- Het voertuig moet zich ook niet in een loods bevinden
Alleen bij DigiDL BT/ET (Track & Trace):
- Wit Lampje: Als deze brand dan is er verbinding met GPS en kan het voertuig via track & trace gevolgd worden.
- Als deze niet brand kan de enige oorzaak zijn dat er geen goede verbinding gemaakt kan worden met de satellieten.
- Staat het voertuig buiten, niet tussen hoge gebouwen en met zicht op de open lucht?
- Is de GPS antenne zo geplaatst dat deze zo goed mogelijk verbinding met de open lucht kan maken?
RDU
- Trek het kastje naar voren
- Brand het lampje continu groen zonder te knipperen? Dan zal de RDU goed werken
- Knippert het lampje oranje? Dan doet zich er een probleem voor.
- Het lampje knippert een bepaald aantal keer alvorens een korte pauze te hebben. Hoe vaak het lampje knippert geeft aan wat voor probleem zich voordoet
- 1x knipperen - probleem met stroomtoevoer. Controleer kabels.
- 2x knipperen - controleer of de SIM kaart goed geplaatst is
- 3x, 4x, 5x, 6x knipperen - neem contact met ons op
- 7x knipperen, VU CAN/CAN-C probleem. De garage moet controleren of de CAN poort open is.
- 8x knipperen - de garage moet controleren of 'remote download' aan staat
- 9x, 10, 11x, knipperen - neem contact met ons op.
