Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

DigiVu: Geen nieuwe data beschikbaar

Ik zie geen nieuwe data in de software bij mijn chauffeurs en voertuigen.

Ik gebruik een DigiVU of kaartlezer 

Controleer eerst de volgende stappen voor u verder gaat:
  1. Staat het programma DigiConnect open?
  2. Heeft u uw DigiVU en/of kaartlezer aangesloten op uw computer?
  3. Heeft u internet verbinding op uw computer?
    Om de DigiVU of de Chauffeurspas uit te lezen is het belangrijk om DigiConnect te openen. Zonder DigiConnect te openen is het niet mogelijk om gegevens van de hardware over te zetten in de software.

    Hoe open ik DigiConnect?

    DigiConnect ziet er als volgt uit:

     

    Als DigiConnect is opgestart verschijnt de DigiVU en/of kaartlezer in beeld. De DigiVU wordt nu automatisch uitgelezen. Als u een chauffeurspas wilt uitlezen kunt u deze nu invoeren in de kaartlezer.

    Als er geen bestanden meer verschijnen rechts onder in beeld zijn alle gegevens uitgelezen.

    Ze verschijnen nu over ongeveer 2/3 minuten in de software.

    Alle bestanden staan nu in DigiTac Web en het programma DigiConnect kan nu weer afgesloten worden. 

     

    Ik heb DigiConnect open en gebruik een Kaartlezer maar zie nog geen nieuwe data in de software.
     
    Heeft u alleen uw kaartlezer aangesloten? Sluit ook de DigiVU aan op uw computer - samen met de kaartlezer. Soms verliest de kaartlezer de authenticatie met onze server - samen met de DigiVU komt deze weer terug. Start DigiConnect hierna opnieuw op. Wanneer u beschikt over maar een (vrije) poort op de computer kunt u eerst de DigiVU aansluiten en daarna de kaartlezer.
         
    Werkt uw kaartlezer nog steeds niet?
    1. Klik in DigiConnect op Instellingen DigiCentral

    2. Ga naar het tabblad Identificatie:

    Hier moeten een Serienummer en een PWD nummer zijn ingevoerd. Als dit niet het geval is betekent dit dat de nummers zijn verwijderd of dat de DigiVU al te lang geen contact meer heeft gemaakt met de computer.

     

    Deze nummers kunnen alleen maar automatisch worden ingevuld door de DigiVU aan te sluiten aan de computer.

    1. Sluit u DigiVu aan op uw computer.
    2. Klik op Check identificatie om te controleren of deze gegevens correct zijn ingevuld..

     

     
    Als u hier vervolgens twee set getallen ziet verschijnen zullen de bestanden bij het opnieuw openen van DigiConnect en het plaatsen van de bestuurderskaart in de kaartlezer weer automatisch worden doorgezet naar uw account in Digitac Web.
     
    Ziet u hier nog steeds geen set nummers verschijnen? Probeer de DigiVu aan te sluiten op een andere poort en controleer of het USB opzetstuk goed is vastgeklikt op de DigiVu.
     
    Ziet u nog steeds niks? Neem dan contact met ons op!
     
    Verschijnen hier nu wel nummers?

    Start DigiConnect opnieuw op. U zou uw data nu binnen een paar minuten moeten zien.
     

    Ziet u nog steeds geen data in de software?

    Controleer of het archief staat ingesteld op 'handmatig'. Deze moet worden ingesteld op 'automatisch' om er voor te zorgen dat alle bestanden worden overgezet naar de software. Dit kunt u controleren door in DigiConnect te klikken op:  
     
    1. Opties
    2. En klik bij  het tabblad archief op automatisch
    3. Klik vervolgens op Toepassen en dan op OK.
     

    Dit ziet eruit als volgt:

     
     
    Los dit uw probleem niet op? Raadpleeg dan de uitgebreidere hulpartikelen hieronder:
     
     
     
     

     
    RDU
    1. Trek het kastje naar voren
    2. Brand het lampje continu groen zonder te knipperen? Dan zal de RDU goed werken
    3. Knippert het lampje oranje? Dan doet zich er een probleem voor. 
      1. Het lampje knippert een bepaald aantal keer alvorens een korte pauze te hebben. Hoe vaak het lampje knippert geeft aan wat voor probleem zich voordoet
      2. 1x knipperen - probleem met stroomtoevoer. Controleer kabels.
      3. 2x knipperen - controleer of de SIM kaart goed geplaatst is
      4. 3x, 4x, 5x, 6x knipperen - neem contact met ons op
      5. 7x knipperen, VU CAN/CAN-C probleem. De garage moet controleren of de CAN poort open is. 
      6. 8x knipperen - de garage moet controleren of 'remote download' aan staat
      7. 9x, 10, 11x, knipperen - neem contact met ons op.
     
     
     
    Komt u er alsnog niet uit?