Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Kaartlezer niet herkend door DigiConnect

Waarom wordt mijn kaartlezer wordt niet herkend door DigiConnect? Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet wordt herkent?

Digiconnect

Wanneer de kaartlezer is aangesloten, zou dit zichtbaar in DigiConnect moeten zijn.

 

Als de kaartlezer wel is aangesloten aan de computer maar niet verschijnt in DigiConnect kunnen de volgende stappen ondernomen worden:

  1. Controleer of de kaartlezer goed in de USB-poort zit
  2. Plaats de kaartlezer in een andere USB-poort.
  3. Open DigiConnect
  4. Klik op opties
  5. Klik op Kaartlezers
  6. Selecteer het apparaat

  1. Klik op Toepassen
  2. Klik op OK

Nu  zou u de kaartlezer moeten zien verschijnen in DigiConnect. 

 

Werkt uw kaartlezer nog steeds niet?

Klik in DigiConnect op Instellingen DigiCentral

Ga naar het tabblad Identificatie:

 

Hier moeten een Serienummer en een PWD nummer zijn ingevoerd. Als dit niet het geval is betekent dit dat de nummers zijn verwijderd of dat de DigiVU al te lang geen contact meer heeft gemaakt met de computer.

 

Deze nummers kunnen alleen maar automatisch worden ingevuld door de DigiVU aan te sluiten aan de computer.

 

Sluit u DigiVU aan op uw computer.

Klik op Check identificatie om te controleren of deze gegevens correct zijn ingevuld..




 

Als u hier vervolgens twee nummers ziet verschijnen zullen de bestanden bij het opnieuw openen van DigiConnect en het plaatsen van de bestuurderskaart in de kaartlezer weer automatisch worden doorgezet naar uw account in Digitac Web.


Als de kaartlezer zichtbaar is en Digiconnect geen bestanden doorstuurt, moeten de instellingen bij Digicentral gecontroleerd worden.