Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Kaartlezer niet herkend door DigiConnect

Waarom wordt mijn kaartlezer niet herkend door DigiConnect en wat moet ik doen?

Digiconnect

Wanneer de kaartlezer is aangesloten, zou deze zichtbaar moeten zijn in DigiConnect. 

               

Als de kaartlezer wel is aangesloten op de computer, maar niet verschijnt in DigiConnect, kunt u de volgende stappen ondernemen:

  1. Controleer of de kaartlezer goed in de USB-poort is geplaatst.
  2. Plaats de kaartlezer in een andere USB-poort.
  3. Klik  in DigiConnect op 'Opties'.
  4. Klik op 'Kaartlezers'.
  5. Selecteer het apparaat.

  6. Klik op 'Toepassen'.
  7. Klik op 'OK'.
  8. De kaartlezer ziet u verschijnen in DigiConnect. Wilt u voorkomen dat dit nog een keer gebeurd? Klik dan niet op 'Stop gebruik kaartlezer'. 

Werkt uw kaartlezer nog steeds niet?

Volg de volgende stappen in DigiConnect: 

  1. Klik op 'Instellingen DigiCentral' en navigeer naar het tabblad 'Identificatie'. 

  2. Controleer of er een serienummer en PWD-nummer vermeld staan.
  3. Ontbreken deze gegevens? Sluit de DigiVU aan op de computer. Deze is gekoppeld aan uw account – wanneer de DigiVu niet is aangesloten ontbreken deze gegevens , waardoor het doorsturen niet mogelijk is. 
  4. Klik op 'Check identificatie' om te controleren of de gegevens correct zijn overgenomen. 

Wanneer u de bestuurderskaart weer in de kaartlezer plaatst, worden de gegevens automatisch doorgezet naar uw Digitac Web account.