Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Upload bestuurderskaart Digicentral mislukt 

Het lukt mij niet om de bestuurderskaart uit te lezen (melding: upload naar digicentral mislukt)

Probeert u een bestuurderskaart uit te lezen met uw kaartlezer en krijgt u de melding 'upload naar digicentral mislukt'? Lees dan verder.

In het kort

Heeft u alleen uw kaartlezer aangesloten? Sluit ook de DigiVU aan op uw computer - samen met de kaartlezer. Soms verliest de kaartlezer de authenticatie met onze server - samen met de DigiVU komt deze weer terug. Start DigiConnect vervolgens opnieuw op.
 
Uitgebreide uitleg
Start DigiConnect op als u dat nog niet gedaan heeft:

 
  1. Klik in DigiConnect op 'Instellingen DigiCentral'

  2. Ga naar het tabblad 'Identificatie'

 

 
Hier moeten een Serienummer en een PWD nummer zijn ingevoerd. Als dit niet het geval is betekent dit dat de nummers zijn verwijderd of dat de DigiVu al te lang geen contact meer heeft gemaakt met de computer.

 

Deze nummers kunnen alleen maar automatisch worden ingevuld door de DigiVu aan te sluiten aan de computer.

  1. Sluit u DigiVu aan op uw computer.
  2. Klik op Check identificatie om te controleren of deze gegevens correct zijn ingevuld..

 

 
Als u hier vervolgens twee set getallen ziet verschijnen zullen de bestanden bij het opnieuw openen van DigiConnect en het plaatsen van de bestuurderskaart in de kaartlezer weer automatisch worden doorgezet naar uw account in Digitac Web.
Ziet u hier nog steeds geen set nummers verschijnen? Neem dan contact met ons op!

Ziet u nog steeds geen data in de software?
Controleer of het archief staat ingesteld op 'handmatig'. Deze moet worden ingesteld op 'automatisch' om er voor te zorgen dat alle bestanden worden overgezet naar de software. Dit kunt u controleren door in DigiConnect te klikken op:  
  1. Opties
  2. Klik bij  het tabblad archief op automatisch
  3. Klik vervolgens op Toepassen en dan op OK.
 

Dit ziet eruit als volgt:

 
 
Lost dit uw probleem niet op? Raadpleeg dan de uitgebreidere hulpartikelen hieronder:
 
 
 
 
Ik zie geen nieuwe data in de software bij mijn chauffeurs en voertuigen?