Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Probleem met automatisch uitlezen

Ik heb problemen met één van mijn voertuigen met automatisch uitlezen. Wat kan ik doen?

Controleer of de lampjes op het automatisch uitlezen apparaat goed branden DigiDL-B(T)/E/: 
  1. Trek het kastje naar voren
  2. Controleer het rode lampje
    1. Als deze brandt heeft het kastje stroom.
    2. Staat die uit, dan krijgt de DigiDL geen stroom. 
      1. Controleer de kabels en of het voertuig op contact staat
    3. Als die knippert is het kastje bezig met taken uit te voeren - wacht tot dit stopt.
  3. Controleer het groene lampje 
    1. Als deze brandt, heeft de DigiDL verbinding met de CAN.
    2. Wanneer deze niet brand of knippert terwijl de motor van het voertuig aanstaat, is de CAN verbinding niet goed. Dit kan te maken hebben met de instellingen in de tachograaf. De CAN poort op de Tachograaf moet dan worden geopend door een monteur en Remote Download moet aanstaan.
  4. Controleer het blauwe lampje 
    1. Als deze brandt dan heeft het kastje verbinding met internet.
    2. Brand deze niet, dan is er geen communicatie.
      1. Check of de simkaart er goed inzit, deze kan met bijvoorbeeld een pen goed erin worden geklikt. Het chipje moet naar onder toe gericht zijn en het 'hoekje' moet naar achteren wijzen.
      2. Zorg ook dat de antenne goed op het raam geplaatst is uit de buurt van andere apparatuur met radio signalen en aangesloten is op de 'GSM' aansluiting
      3. Het voertuig moet zich ook niet in een loods bevinden

 

Alleen bij DigiDL BT/ET (Track & Trace):

  1. Wit Lampje: Als deze brand dan is er verbinding met GPS en kan het voertuig via track & trace gevolgd worden.
    1. Als deze niet brand kan de enige oorzaak zijn dat er geen goede verbinding gemaakt kan worden met de satellieten.
      1. Staat het voertuig buiten, niet tussen hoge gebouwen en met zicht op de open lucht?
      2. Is de GPS antenne zo geplaatst dat deze zo goed mogelijk verbinding met de open lucht kan maken.
Voor een bepaald aantal wagens geld een speciale aansluiting. Heeft u een Mercedes Actros voertuig of een MAN en gaat het groene lampje niet aan? Neem dan contact met ons op.
 

RDU

  1. Trek het kastje naar voren
  2. Brand het lampje continu groen zonder te knipperen? Dan zal de RDU goed werken
  3. Knippert het lampje oranje? Dan doet zich er een probleem voor. 
    1. Het lampje knippert een bepaald aantal keer alvorens een korte pauze te hebben. Hoe vaak het lampje knippert geeft aan wat voor probleem zich voordoet
    2. 1x knipperen - probleem met stroomtoevoer. Controleer kabels.
    3. 2x knipperen - controleer of de SIM kaart goed geplaatst is
    4. 3x, 4x, 5x, 6x knipperen - neem contact met ons op
    5. 7x knipperen, VU CAN/CAN-C probleem. De garage moet controleren of de CAN poort open is. 
    6. 8x knipperen - de garage moet controleren of 'remote download' aan staat
    7. 9x, 10, 11x, knipperen - neem contact met ons op.
 
Komt u er (alsnog) niet uit?
 
Neem dan a.u.b. contact op met ons om u verder te helpen. U kunt een ticket maken, ons emailen op support@rs-roadsoft.com of bellen naar +31 20 716 3899.