Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

DigiDL: Geen nieuwe data beschikbaar * 

Ik zie geen nieuwe data in de software bij mijn chauffeurs en voertuigen.

Ik gebruik DigiDL(s) voor automatisch uitlezen

Chauffeursbestanden worden elke 21 dagen automatisch uitgelezen en verwerkt in Digitac Web en voertuigbestanden elke 30-90 dagen (afhankelijk van uw contract) . Als u eerder kijkt dan de uitleesdatum, dan zullen deze bestanden nog niet in de software geladen zijn en de chauffeursactiviteiten dus ook nog niet zichtbaar zijn.
 
 
Is het al langer dan 21 dagen geleden sinds het laatste uitlees moment van uw chauffeurs?
Controleer  voor hoeveel chauffeurs/voertuigen u getekend heeft.  Het kan zijn dat u nu meer chauffeurs/voertuigen probeert in te laden dan in de overeenkomst is afgesproken. Hierdoor kunnen de gegevens niet goed worden doorgezet. Neem in dit geval contact op met de Support afdeling.
 
Is uw licentie niet de oorzaak? Controleer dan de lampjes op uw DigiDL.
 

Hoe controleer ik of de lampjes voor het automatisch uitlezen goed branden?

DigiDL:
  1. Zorg dat u de DigiDL kunt zien
  2. Controleer het rode lampje
    1. Als deze brandt heeft het kastje stroom.
    2. Staat deze uit, dan krijgt de DigiDL geen stroom. 
      1. Controleer of de kabels nog correct zijn aangesloten en/of het voertuig op contact staat
    3. Als het rode lampje knippert is het kastje bezig met taken uit te voeren - wacht tot dit stopt.
  3. Controleer het groene lampje 
    1. Als deze brandt, heeft de DigiDL verbinding met de CAN.
    2. Wanneer deze niet brand of knippert terwijl het voertuig op contact staat, is de CAN verbinding niet goed. Dit kan te maken hebben met de instellingen in de tachograaf. De CAN poort op de tachograaf moet dan worden geopend door een monteur en Remote Download moet aanstaan.
  4. Controleer het blauwe lampje 
    1. Als deze brandt dan heeft het kastje verbinding met het netwerk.
    2. Brand deze niet, dan is er geen communicatie.
      1. Check of de simkaart er goed inzit.. Het chipje moet naar onder toe gericht zijn en het 'hoekje' moet naar achteren wijzen. 
        LET OP: verwijder de simkaart nooit wanneer het kastje op het stroom staat!
      2. Zorg ook dat de antenne goed op het dashboard geplaatst is, aangesloten op de 'GSM' aansluiting. Controleer of de antenne uit de buurt is van andere apparatuur met radio signalen.
      3. Het voertuig moet zich ook niet in een loods bevinden.
Alleen bij DigiDL met tracking:
  1. Wit Lampje: Als deze brandt dan is er verbinding met GPS en kan het voertuig via track & trace gevolgd worden.
    1. Als deze niet brandt kan de enige oorzaak zijn dat er geen goede verbinding gemaakt kan worden met de satellieten.
      1. Staat het voertuig buiten, niet tussen hoge gebouwen en met zicht op de open lucht?
      2. Is de GPS antenne zo geplaatst dat deze zo goed mogelijk verbinding met de open lucht kan maken? 

 

Niet gevonden wat u zocht? Geen probleem, dien hier een ticket in en we zoeken het samen uit.