Geen nieuwe data bij voertuigen
Ik zie geen nieuwe data bij mijn voertuigen?
Geen nieuwe data bij voertuigen?
Ik zie geen nieuwe data bij mijn voertuigen?
Ik gebruik een DigiVU
Controleer de volgende stappen:
- Staat het programma DigiConnect open?
- Heeft u uw DigiVU aangesloten op uw computer?
- Heeft u internet verbinding op uw computer?
Om de DigiVU uit te lezen is het belangrijk om DigiConnect te openen.
Zonder DigiConnect te openen is het niet mogelijk om gegevens van de hardware over te zetten in de software.
DigiConnect ziet er als volgt uit:
Als DigiConnect is opgestart verschijnt de DigiVU in beeld. De DigiVU wordt nu automatisch uitgelezen als alles correct is ingesteld
Ga naar Instellingen digiCentral en zorg dat de onderstaande instellingen zijn
ingesteld:
- Controleer tabblad Algemeen
- Verzenden naar digiCentral toestaan moet aangevinkt zijn
- Hostnaam = digicentralweb.rs-roadsoft.com
- Poortnummer = 4616
- Klik op toepassen
Dit ziet eruit als volgt:
Controleer ook of het archief staat ingesteld op handmatig. Deze moet worden ingesteld op automatisch om er voor te zorgen dat alle bestanden worden overgezet naar de software. Dit kunt u controleren door in DigiConnect te klikken op:
- Opties
- En klik bij het tabblad archief op automatisch
- Klik vervolgens op Toepassen en dan op OK.
Dit ziet eruit als volgt:
Rechtsonder in beeld ziet u de bestanden die worden uitgelezen, deze bestanden worden automatisch gearchiveerd in de archiefmap en verzonden naar Digitac Web.
Als er geen bestanden meer verschijnen rechts onder in beeld zijn alle gegevens uitgelezen. Ze verschijnen nu over ongeveer 2/3 minuten in de software.
Alle bestanden staan nu in DigiTac Web en het programma DigiConnect kan nu weer afgesloten worden.
Hou er rekening mee dat bestanden die al eerder zijn gearchiveerd zonder dat er een juiste verbinding was met Digitac web dat deze niet meer automatisch worden doorgestuurd.
Deze bestanden staan in de archiefmap en kunnen handmatig worden ingeladen door op open archiefmap te klikken en deze in te slepen bij het importeren in Digitacweb.
Ik gebruik DigiDL(s) / RDU(s) voor automatisch uitlezen
Controleer a.u.b. voor hoeveel voertuigen u getekend heeft.
Het kan zijn dat u nu meer voertuigen probeert in te laden dan in de overeenkomst is afgesproken. Hierdoor kunnen de gegevens niet goed worden doorgezet.
Je kan dit nalopen door de volgende stappen te doorlopen:
- Ga naar importeer data
- Ga naar Historie
- Selecteer Mislukt in plaats van alle of succesvol
Hier zie je alle bestanden terug die niet succesvol zijn doorgekomen en kunnen deze nogmaals worden ingeladen wanneer er voldoende licenties zijn.
Mocht je geen bestanden terug zien komen neem dan contact op met de Support afdeling.
Lost dit uw probleem niet op? Raadpleeg dan de uitgebreidere hulpartikelen hieronder:
Wat is DigiConnect? Hoe gebruik ik DigiConnect om mijn data in de software te krijgen?
Mijn DigiVU of kaartlezer wordt niet herkend door DigiConnect, wat nu?
Ik kan DigiConnect niet vinden op mijn PC, kan ik dit zelf (her)installeren?